هك هاي كاربردي وردپرس و وكامرس

1. نحوه اضافه کردن فاوآیکن به سایت وردپرسی:

کابران گرامی برای افزودن فاوآیکن به سایت خود می توانید از کد زیر استفاده و آن را در فایل header.php جای دهید اما بهترین کار استفاده از فایل functions.php می باشد که شما می توانید کد زیر را درون این فایل جای دهید.

فاوآیکن چیست: یک تصویر کوچک 32*32 میباشد که در کنار آدرس بار مرورگر نمایش داده می شود همانند فاوآیکن سایت سامانه تجارت جهاني كام اگر به بالا و قسمت آدرس بار نگاه کنید این تصویر را خواهید دید.

2. امکان حذف کردن ورژن وردپرس سایت:

مدیریت محتوای وردپرس به صورت پیشفرض ورژن وردپرس استفاده شده در سایت را نمایش می دهد اما این نمایش نتنها ضروری نیست بلکه امنیت سایت را پایین می آورد سعی کنید از نایش ورژن خودداری کنید.لازم به ذکر است که شما همیشه سعی کنید از جدیدترین ورژن وردپرس در سایت خود استفاده کنید.برای حذف ورؤن وردپرس از سایت از کد زیر استفاده کنید.

3. امکان اضافه کردن لوگو سایت به داشبورد وردپرس:

کاربران گرامی اگر دوست دارید که لوگوی سایت خود را به داشبورد وردپرس خود اضافه کنید باید از کد زیر کمک بگیرید و آن را در داخل قالب خود قرار دهید.

4. اضافه کردن کپی رایت فعال به فوتر سایت خود:

کاربران گرامی همان طور که می دانید هر سایتی دارای بخش کپی رایت در فوتر سایت می باشند که در آن تاریخی درج می شود که حالت عرفی را داراست که در حالت پیشفرض به صورت میلادی می باشد.اما شکل واقعی و درست آن ابتدا و انتهایی می می باشد برای مثال فعالت سایت و تاریخ ۲۰۰۵-۲۰-۱۵ به این شکل می باشد که کاملا درست است برای این که بتوانید این کار را روی سایت خود اعمال کنید از کد زیر استفاده نمایید و آن را در داخل قالب خود جایگذاری کنید.

5. حذف کردن فیلد های اضافه از شناسنامه کاربران:

همان طور که می دانید مدیریت محتوای وردپرس امکانی برای ثبت نام کابران و ایجاد شناسنامه برای آنها وجود دارد که این شناسنامه دارای انواع فیلد می باشد و برخی از این فیلد ها دارای اطلاعات غیر کابری می باشند برخی از انها شامل AIM, Yahoo IM, Jabber و … وجود این فیلد ها ضروری به شمار نمی رود و حذف انها به صلاح است.خب برای حذف این نوع فیلد ها باید از کد زیر استفاده و آن را داخل فایل function.php قالب وردپرس خود قرار دهید.

6. اضافه کردن فیلد های اضافی به شناسنامه کاربران:

در مورد شماره 5 به حذف برخی از فیلد های غیر ضروری شناسنامه کاربران پرداختیم اما در این مطلب قصد دایم تا به شناسنامه کابران ثبت نام کرده در سایت وردپرسی فیلد هایی اضافه کنیم.در برخی از موارد دیده شده مدیران سایت ها برای شناسنامه کابران ثبت نام شده فیلد های اضافی تدارک دیده اند یا قصد دارند بخشی اضافه کنند برای این کار باید از کد زیر استفاده کرد و کد را در داخل فایل function.php قرار داد.با این کار شما قادر خواهید بود فیلد های اضافی بسازید.

اگر به کد بالا توجه کنید خواهید دید که ما در ان دو فیلد با عناوین فیسبوک و تویتر اضافه کردیم که اگر شما قصد دارید به فیلد های مورد نظر خود تغییر دهید باید جایگزین کنید و یا اضافه نمایید با این کار شناسنامه کاربران سفارشی سازی خواهد شد.

7. اضافه کردن ساید بار به قالب وردپرس:

در این مورد به شما آموزش خواهیم داد تا به راحتی و با استفاده از قطعه کد های php بتوایند برای قالب وردپرس خود سایدبار و ستون کناری اضافه کنید.همان طور که می دانید برخی از قالب ها چنین امکانی را به صورت پیشفرض ندارند و این ستون ها هم از اهمیت بسیار زیادی در سایت برخوردار است برای اضافه کردن ساید بار به قالب ابتدا کد زیر را در داخل قالب خود جای و اضافه کنید.

با قرار دادن کد فوق در قالب وردپرس خود دو سایدبار اضافه کردید که شما قادر هستید به هرتعداد که دوست داید سایدبار ایجاد کنید.

حال نوبت استفاده از سایدبار های ایجاد شده در سایت می باشد برای این کار از کد زیر استفاده کنید و آن را در داخل فایل function.php جایگذاری کنید.

8. افزودن لینک های فعال به نظرات:

چه شما به کاربرانتون این اجازه رو بدید که بدون ورود به حسابشون در سایت نظر بذارن و چه اجازه ندید،اغلب مجبورید که نظرات رو ادیت کنید،به عنوان اسپم مشخصشون کنید و….

به صورت پیش فرض وردپرس قسمتی به نام ویرایش رو در هر نظر تعبیه کرده که با کلیک بر روی اون می تونید نظرات رو ویرایش کنید.ولی لینکی با عنوان حذف، یا مشخص کردن نظر به عنوان اسپم وجود نداره.با ما همراه باشید که با استافده از همین هک این بخش هارو به وردپرستون اضافه کنید.

ابتدا کد زیر رو در فایل function.php پیست کنید.

بعد از این که فایل رو مجددا سیو کردید ، فایل comments.php رو در باز کنید و کد زیر رو در هر جایی از فایل که دوست دارید قرار بدید.(این که کد رو در کجای فایل در ج کنید به محلی که تمایل دارید لینک ها در نظرات قرار بگیرن بستگی داره.)

9. خلاص شدن از لینک های HTML موجود در نظرات:

مدیران سایت و بلاگر ها به دنبال راه هایی برای ارتقا سایتشون هستن و متاسفانه اسپمر ها در همه جا هستن!.اون چه که ممکنه خیلی آزار دهنده به نظر بیاد تعداد زیاد لینک هایی هست که در نظرات درج می شه و اغلب نامربوط هستن.

به صورت پیش فرض ،وردپرس URL هارو در نظرات به لینک تبدیل می کنه.به هرحال اگه شما هم از وجود این لینک ها رنج می برید،برای خلاص شدن از این لینک ها کافیه طبق معمول فایل مربوط به این تغییرات در وردپرس رو،یعنی فایل رو،یعنی فایل function.php رو باز کنید و کد زیر رو در اون درج کنید.

10. جداسازی نویسنده نظرات با استایل متفاوت:

برای سایت با وبلاگی که فعالیت بالایی داشته باشه و تعداد نظرات بالایی هم داشته باشه ،پیدا کردن نویسنده یه نظر ،و پاسخ دادن به نظرش ممکنه گاهی سخت به نظر برسه.مثلا یکی از افراد،جز کاربران همیشگی سایت شماست و شما در میون خیل نظرات ممکنه نتونید نظرشو به راحتی پیدا کنید.البته انجام این کار یه مقدار ریسکی هست،چون لازمه درج کد هایی که معرفی می کنم اینه که به اندازه کافی با کد هایی که در فایل مربوط به نظراتتون هست آشنایی داشته باشید.

اگه دوست دارید استایل نظرات متفاوت با هم باشه .بدین منظور ابتدا نیاز دارید فایل comment.php رو باز کنید و خط زیر رو در اون پیدا کنید:

اگه تونستید خط بالارو در فایل به درستی پیدا کنید،حالا وقتشه که کد زیر رو در ادامه خطی که پیدا کردید،یعنی خط بالا عینا درج کنید:

در این مرحله باید خطی رو که در قالب شما نظرات رو در هر پست عرضه می کنه پیدا کنید.کد زیر به طور معمول برای ایجاد امکان ارایه نظرات در هر پست در قالب ها در نظر گرفته می شه:

توجه: این خط و کد هایی که معرفی شد تا حد زیادی به نوع قالب وردپرس سایت شما بستگی داره و ممکنه به این شکل نباشه!

سپس کلاس زیر رو در ادامه کدی که پیدا کردید درج کنید:

در نهایت کافیه کلاس CSS رو برای  نویسنده نظری که قصد داریم نظرشو جداسازی کنیم بسازیم.برای این کار فایل style.css رو باز کنید و کد زیر رو در ادامه اون درج کنید.همون طور که می بینید بخشی در کد وجود داره که رنگ مربوط به جداسازی به صورت پیش فرض در اون نوشته شده.شما میتونید از هر رنگی که مایل هستید  به جای اون استفاده کنید:

11 . نمایش تعداد نظرات به صورت عمومی

در داشبورد وردپرس مدیر یک سایت می تونه تعداد نظرات رو مشاهده کنه.ولی  ممکنه در برخی از قالب های وردپرس این امکان وجود نداشته باشه.این که تعداد نظرات برای هر پست به صورت مجزا نمایش داده شه برای برخی از افراد مهمه.به خصوص این که شما در حال اداره سایتی با پست های تبلیغاتی زیاد برای ایجاد فرصت های فروش باشید.به هرحال دیدن تعداد نظرات هر پست برای کاربران،باعث میشه به سمت خوندن مطلب هدایت شن و شاید نظرات رو تا آخرین کلمه بخونن.اگه قالب شما تا به حال این امکانو نداشته کافیه  در فایل function.php کد زیر رو پیست کنید.

12. نمایش تعداد نظرات به صورت عمومی

پیش از این آموزشی رو در این بابت داشتیم که پرنظرترین پست ها رو می تونستید به نمایش بذارید.ولی این کد به شما کمک می کنه تا پرنظر ترین پست ها رو در فاصله زمانی ای که خودتون دوست دارید در صفحه اصلی مشخص کنید.

برای این کار کد رو در فایل function.php در ج کنید.

فراموش نکنید که در خط سوم فاصله زمانی رو مطابق با تمایلتون تغییر بدید.

13. جلوگيري از كاهش كيفيت تصاوي

سيزدهمين هك افزایش کیفیت تصاویر قرار داده شده است که در تصاویری با فرمت jpg عمل میکند.دوستان عزیز وقتی شما در وب سایت وردپرسی خود یک عکس را آپلود میکنید،سیستم مدیریت محتوای وردپرس بصورت خودکار 90% اندازه ان تصویر را ر فشرده میکند و این باعث کاهش نسبی کیفیت تصویر میشود و در صورتی که توجه کرده باشید کم شدن این کیفیت نیز کمی محسوس است.دوستان عزیز کسب و کار هایی وجود دارند که وابسته به وب سایت هستند و تصاویر در آن وب سایت ها اهمیت بسیاری دارند که در صورت کم شدن کیفیت ممکن است به مشکلات عدیده ای برخورد کنند. برای این که از افت کیفیت تصاویر در وب سایت وردپرس خود جلوگیری کنید و عکس ها با کیفیت 100% آپلود شوند، کد زیر را در فایل Functions.php قرار دهید:

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *